ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 28 مهر 1400     |     کد : 197058

حجت‌الاسلام آل‌هاشم مطرح کرد:

۱۳ آبان؛ روز فراموش نشدنی در تاریخ ملی ایران

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۳ آبان یک روز فراموش نشدنی و یکی از مقاطع مهم و حساس در تاریخ ملی ایران اسلامی است.

 نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۳ آبان یک روز فراموش نشدنی و یکی از مقاطع مهم و حساس در تاریخ ملی ایران اسلامی است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز یک‌شنبه، ۲۵ مهرماه، در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت ۱۳ آبان در تبریز بیاان کرد: حرکت دانش آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۸ سبب زوال رژیم وابسته به آمریکا و آغازی برای یک قیام گسترده و حرکتی فراگیر بود که در اندک زمانی طومار دودمان پهلوی را بست.

وی افزود: اقدام این دانش آموزان که در اعتراض به تبعید امام خمینی(ره) تحصن کرده بودند، در سرعت بخشیدن انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت. با این اقدام به موقع که در سالروز تبعید امام خمینی(ره) صورت گرفت، خاندان پهلوی به زباله دان تاریخ پیوست و منجر به ننگ و رسوایی آمریکا شد و نفرت از آمریکا را بسیار کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به حمله به نمازگزاران شیعه در قندهار و خان‌آباد افغانستان و تحرکات در مرزهای شمال غربی و زمزمه‌های ایجاد و تقویت داعش در منطقه تاکید کرد: همه دستگاه‌ها موظفند برای گرامیداشت روز ملی استکبار جهانی پا پیش بگذارند.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان سالهاست یک دل هستند و این موضوع بارها تکرار شده است، اما گویا رأفت و مهربانی ایران در قبال جمهوری آذربایجان منجر به جفا در حق میهن عزیزمان شده است.

نماینده ولی‌فقیه آذربایجان‌شرقی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران سالهاست در مرزهای خود برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر شهید می‌دهد، اما این جفای بزرگی است که متهم به قاچاق مواد مخدر شود. متاسفانه این رفتار و این تهمت به هیچ وجه سزاوار محبت و همراهی جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان نیست.

امام جمعه تبریز، همچنین با اشاره به قرارگیری در آستانه شهادت آیت‌الله قاضی نخستین شهید محراب گفت: حرکت‌های انقلابی در آذربایجان مدیون رهنمودهای این شهید است و اینکه ساواک از ایشان به‌عنوان خمینی آذربایجان یاد می‌کرد، مؤید این موضوع است.

وی در خصوص مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله قاضی افزود: این مراسم به دلیل شرایط کرونایی با حضور افراد محدودی برگزار خواهد شد اما نباید از فضاسازی شهری، فعالیت در فضای مجازی و تبیین نقش شهید محراب در پیروزی انقلاب اسلامی غافل شد.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 28 مهر 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode