ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 21 مهر 1400     |     کد : 196996

امیرعبداللهیان:

ایران و جمهوری آذربایجان باید مانع بروز سوءتفاهم در مناسبات فی‌مابین شوند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی خود، تاکید کرد که دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فی‌مابین شوند و شایسته است به سرعت روابط خود را در مسیر درست و رو به رشد ادامه دهند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی خود، تاکید کرد که دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فی‌مابین شوند و شایسته است به سرعت روابط خود را در مسیر درست و رو به رشد ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف در تماس تلفنی، آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر ضرورت احترام متقابل و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، گفت: تهران و باکو دارای روابط دیرینه‌ای با یکدیگر هستند.

وی تصریح کرد: دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فی‌مابین شوند و شایسته است به سرعت روابط خود را در مسیر درست و  رو به رشد ادامه دهند.

امیرعبداللهیان همچنین در این‌ گفت‌وگوی تلفنی خاطرنشان کرد که توقع تهران این است که مشکل تردد ترانزیتی کامیون‌ها مرتفع شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به عمق روابط دو ملت و دو کشور، افزود: تهران و باکو دشمنانی دارند و طرفین نباید به دشمنان فرصت اختلال در مناسبات بین دو کشور را بدهند و نگرانی‌ها را باید از طریق گفت‌وگو و همکاری حل و فصل کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این مکالمه تلفنی رابطه با جمهوری اسلامی ایران را دوستانه خواند و گفت: روابط با کشورهای دوست برای جمهوری آذربایجان در اولویت قرار دارد.

بایراموف همچنین بر حل‌وفصل مشکلات از طریق گفت‌وگو و در فضایی آرام و صمیمانه تاکید کرد.

وی پیشنهاد کرد، مقام‌های گمرک دو کشور برای حل مشکلات ترانزیت کالاهای ایرانی گفت‌وگو کنند. وی همچنین بر پیگیری آزادی دو راننده کامیون ایرانی تاکید کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور در این گفت‌وگو همچنین از یکدیگر برای سفر به تهران و باکو دعوت کردند.


نوشته شده در   چهارشنبه 21 مهر 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode