ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 خرداد 1400     |     کد : 195965

فینال لیگ قهرمانان در پرتغال به کام آبی‌های لندن و سرمربی آلمانی شد

دومین قهرمانی‌ چلسی در اروپا / دست پپ و سیتی از جام کوتاه ماند

در حالی‌که اغلب کارشناسان، شانس قهرمانی را به شاگردان پپ گواردیولا می‌دادند، بامداد امروز آبی‌های لندن با برتری مقابل منچسترسیتی، برای دومین‌بار در تاریخ، فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند.

در حالی‌که اغلب کارشناسان، شانس قهرمانی را به شاگردان پپ گواردیولا می‌دادند، بامداد امروز آبی‌های لندن با برتری مقابل منچسترسیتی، برای دومین‌بار در تاریخ، فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند.

به گزارش تابناک ورزشی، در دیدار نهایی تمام انگلیسی لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم چلسی لندن و سیتی منچستر در ورزشگاه پورتو پرتغال برابر هم به میدان رفتند و باز هم سیتی‌زن ها موفق به فتح نخستین جام اروپایی خود نشدند تا فصل رویایی شان تلخ به پایان برسد و دست مالک اماراتی نیز از جام کوتاه بماند.

چلسی بحران زده میانه فصل هم که لمپارد را از سرمربیگری خود اخراج کرده بود، با توخل آلمانی تقریبا همه بزرگان اروپا را شکست داد و جای بحثی برای دومین فتح خود باقی نگذاشت. این در حالی بود که خوشبین ترین هوادار این باشگاه نیز فکر فتح مجدد اروپا در فصل کرونایی را نمی‌کرد.

آبی‌های چلسی بازی را بهتر شروع کردند و می‌توانستند خیلی زود نیز به گل برسند ولی تیمو ورنر قدر موقعیت‌های خود را ندانست. انگولو کانته نیز یک‌بار می‌توانست گلزنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند که توپ او نیز راه به جایی نبرد.

سیتی که روی سرعت رحیم استرلینگ و فیل فودن حساب باز کرده بود، در دقیقه ۲۷ شانس خوبی برای باز کردن دروازه چلسی داشت ولی آنتونیو رودیگر مدافع آلمانی به‌موقع سر رسید و مانع باز شدن دروازه تیمش شد.

چلسی در دقیقه ۴۲ بازی به چیزی که حقش بود، رسید. پاس در عمق زیبا و نبود مدافع میانی باعث شد تا کای هاورتز با عبور از ادرسون دروازه سیتی را باز کند و نیمه اول با برتری یک بر صفر چلسی به پایان برسد.

در نیمه دوم منچسترسیتی تلاش زیادی برای باز کردن دروازه چلسی داشت ولی آنتونیو رودیگر مدافع آلمانی در دقیقه ۵۷ کوین دی‌بروین هافبک بلژیکی منچسترسیتی را سرنگون کرد و یک کارت زرد دریافت کرد.

مصدومیت دی‌بروین جدی بود و او جای خود را به گابریل ژسوس مهاجم برزیلی داد.
چلسی در ادامه به ضدحمله روی آورد. کریستین پولیسیچ در دقیقه ۷۳ یک موقعیت را از دست داد تا پپ گواردیولا تصمیم بگیرد سرخیو آگوئرو بهترین گلزن تاریخ سیتی را به جای رحیم استرلینگ ستاره تیم منچسترسیتی به زمین بازی بفرستد.

در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر چلسی به پایان رسید تا این تیم برای دومین‌بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

به این ترتیب توماس توخل سرمربی آلمانی برای اولین‌بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه و به افتخارات قبلی خود اضافه کرد.

 


نوشته شده در   يکشنبه 9 خرداد 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode