ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 14 بهمن 1399     |     کد : 194881

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی:

سازمان تبلیغات اسلامی حامی نقش‌آفرینی بانوان در کشور است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز پیشرفت نهضت اسلامی نیازمند پرچم‌داری بانوان است و سازمان تبلیغات اسلامی حامی نقش‌آفرینی بانوان در انقلاب اسلامی خواهد بود.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز پیشرفت نهضت اسلامی نیازمند پرچم‌داری بانوان است و سازمان تبلیغات اسلامی حامی نقش‌آفرینی بانوان در انقلاب اسلامی خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، به مناسبت ایام میلاد باسعادت حضرت فاطمه مرضیه(س)، اولین نشست بین‌المللی «ولایت اجتماعی زنان بر مبنای سبک زندگی فاطمی» سه‌شنبه، ۱۴ بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مینا بیابانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران، حسین ظریف‌منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر و جمعی از بانوان فعال کشور در تهران برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: نکات بسیاری در رابطه با زنان و مفهوم ولایت وجود دارد، اما نکته اصلی در سطح جامعه این است که باید تحلیل و بررسی کنیم که چرا از این موهبت و از این بانوان فرهیخته بهره‌ای نبرده و استفاده‌ای نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در منظر مسئولیت بنده و از جهت تبلیغی با بحران سکوت روبه‌رو هستیم و حقیقتاً بانوان بسیاری هستند که فرصت صحبت و ارائه مطلب را پیدا نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ قمی افزود: امروز میلیون‌ها بانوی فرهیخته داریم که حداقل با فضای مجازی روبه‌رو هستند و مشکلات فرهنگی را دیده، اما در‌ همان فضای مجازی هم واکنشی نشان نمی‌دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه تبلیغ به معنای شناساندن خوبی‌ها و نشر آن است، مطرح کرد: بسیاری از زنان در کشور وجود دارند که باوجود فرهیختگی و دانش کافی، به عرصه تبلیغ وارد نشده و کاری در این زمینه انجام نداده‌اند. البته شاید در این زمینه حاکمیت هم به دلیل فراهم نکردن این امکان مقصر باشد، اما کنگره قدم اول فراهم کردن امکانات این امر است.

حجت‌الاسلام قمی در رابطه نقش بانوان در کشور ادامه داد: امروز پیشرفت نهضت اسلامی نیازمند پرچم‌داری بانوان است و اگر هم برای انجام این مهم مشکلاتی در عرصه حاکمیت وجود داشته باشد، سازمان تبلیغات اسلامی پذیرای بانوان محترم بوده و حامی نقش‌آفرینی آن‌ها در انقلاب اسلامی خواهد بود.

همچنین، در ادامه این مراسم، مینا بابایی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور اظهار کرد: دو دیدگاه تمدن اسلامی و غربی موضوع زن همواره جزء موارد مهم است و باید گفت که حضرت امام خمینی(ره) احیاگر نقش و جایگاه واقعی زنان در کشور بوده و چه در عمل و چه در نظر جایگاه زن در انقلاب موقعیت والاتری پیدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره بانوان شهید سال ۹۱ افزود: این پیام خلاصه و عصاره تمامی نظرات مقام معظم رهبری در رابطه با بانوان بوده که ایشان در این پیام بانوان را معمار ایران جدید نامیده‌اند و باید دانست که این تفکر تنها در دایره فکری انقلاب اسلامی قابل‌تصور خواهد بود.

در ادامه، حسین ظریف‌منش، مدیرعامل بنیاد غدیر نیز طی سخنانی بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی و در زمان جاهلیت مدرن مانند قبل از اسلام زنان زنده‌به‌گور می‌شدند ولی نه زیرخاک، بلکه با لگدمال شدن هویت و شخصیت حقیقی زنان.

وی در ادامه اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اشخاصی مانند حضرت فاطمه(س) به‌عنوان الگو برای جامعه زنان ما معرفی‌شده و بعد از آن هم نمونه عینی آن در مادران و همسران شهدا و همچنین، بانوان شهید و دیگر زنان مؤثر کشور متجلی شد.

ظریف‌منش در پایان بیان کرد: انقلاب اسلامی نه ویژگی بانوان شرقی و تحجر و گوشه‌نشینی آن را انتخاب کرده و نه زن لگدمال شده غربی را بلکه ویژگی‌ای را برای زنان برگزیده که به گفته امام(ره) از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم، از برخی بانوان فعال و مؤثر کشور تقدیر و همچنین، از کتاب طوبی درختی در بهشت نیز رونمایی شد.


نوشته شده در   سه شنبه 14 بهمن 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode