ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 27 تير 1399     |     کد : 192974

همایش ملی مشروطیت به صورت مجازی برگزار خواهد شد

بنا به شرایط کرونایی کشور، هفتمین همایش ملی مشروطیت بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

ایسنا/آذربایجان شرقی: بنا به شرایط کرونایی کشور، هفتمین همایش ملی مشروطیت بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

هفتمین دوره همایش ملی مشروطیت درچهاردهم مرداد ماه که مصادف با روز صدور فرمان مشروطیت است، برگزار خواهد شد.

این همایش هرسال با موضوع مستقل برگزار می شود که موضوع همایش امسال  عبارت است از «سیردرمقوله استکبارستیزی از نهضت مشروطیت تا گام دوم انقلاب اسلامی».

 عضو کمیته علمی همایش درگفت‌وگو با ایسنا در خصوص محورهای برگزاری این همایش اظهارکرد: این همایش در محورهای مختلف از جمله تحلیل محتوای استکبار در اندیشه های سیاسی، ضرورت شناخت استکبار و مبارزه با آن، شاخصه های ثابت و متغیر استکبار، کارنامه ملت ایران در مبارزه با استکبار باتاکید بر نقش مردم آذربایجان، الهام بخشی مردم ایران در صدور مبارزه با استکبار در جهان، استکبارستیزی درسیره علمی وعملی حضرت امام خمینی(ره) ورهبرمعظم انقلاب، نقش رسانه ها وفضای مجازی در تبیین ماهیت استکبارو مبارزه با آن و در نهایت پیامدهای روحیه استکبارستیزی در تاریخ معاصر ایران از مشروطیت تا گام دوم انقلاب اسلامی ایران، برگزار خواهد شد.

میکائیل جمال‌پور ادامه داد: محورهای هنری همایش نیز شامل گرافیک، مستند، عکس، نقاشی، فیلم و... خواهد بود.

وی بابیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی کشور،این همایش به صورت مجازی برگزارخواهدشد، خاطرنشان کرد: دبیرخانه مشروطه پژوهی از همه محققان و اندیشمندان علاقمند درخواست می کند مقالات خود را درموعد مقرر وتا تاریخ دهم مرداد ماه سال جاری ارسال نمایند.

جمال‌پور در پایان گفت: مقالات ارسال شده بعد از داوری، در مجموع مقالات همایش به چاپ خواهد رسید.

رئیس همایش مشروطیت نیز در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه تبریز و آذربایجان خاستگاه نهضت مشروطیت و وقایع مهم تاریخی است، گفت: مردم ایران همواره در طول تاریخ نشان داده اند که هرگز زیر بار ظلم و ستم نمی روند و مردم تبریز و آذربایجان همواره پیش قدم این عرصه بوده و هر زمان که کشورمان دچار بحران می شود و تهدیداتی کشور را به خطر می اندازند، همیشه پیشقدم و درصف اول بودند.

مسلم اورنگی با اشاره به نقش علما و روحانیون در مشروطیت و سایر وقایع تاریخی ایران، خاطرنشان کرد: علما همواره در طول تاریخ با رهبری خودشان مردم را هدایت می کردند که می توان به نقش شهید ثقه الاسلام و شهیدان ستارخان و باقرخان در نهضت مشروطه و همچنین نقش ویژه شهید آیت الله قاضی طباطبایی در قیام 29 بهمن تبریز اشاره کرد بطوریکه حضرت امام خمینی(ره) این قیام را نقطه عطف انقلاب اسلامی عنوان کردند.

وی ادامه داد: عصر کنونی از نظر تحریم های ظالمانه دشمنان مخصوصا آمریکا که رهبر انقلاب از آن بعنوان جنگ اقتصادی یاد می کنند، شباهت زیادی به دوران مشروطیت دارد چون که مردم ایران در آن زمان نیز در شرایط سخت تحریم قرار می گرفتند و شرایط آن زمان به نوعی برای مردم ایران ملموس است و اکنون دشمنان اجازه نمی دهند نفت ما به فروش برسد.

وی با بیان اینکه مردم ایران با مقاومت در برابر استکبار همراه و حامی نظام و کشور بوده اند، گفت: باید تاریخ کشور با تمامی حوادث تلخ و شیرین به نسل جوان معرفی شود و جوانان بدانند که این انقلاب و آرمان هایش بعد از سالها تلاش و زحمت به دست آمده است و ما نیز وظیفه داریم تا در حفظ این آرمان ها، دفاع از خاک و وطن همه تلاش خود را انجام دهیم.

رئیس همایش مشروطیت در پایان تاکید کرد: سعی کرده ایم در شرایط ویژه کشور که بخاطر شیوع بیماری کرونا به وجود آمده است، در کنار رعایت همه پروتکل های بهداشتی و برگزاری همایش به صورت مجازی مناسبت های مهم کشوری و ملی را برگزار کنیم و از این مراسمات غافل نشویم.


 


نوشته شده در   جمعه 27 تير 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode