ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 6 بهمن 1398     |     کد : 190917

پیش بینی رایانه ای محققان ؛

ویروس کرونا در ۱۸ ماه ۶۵ میلیون نفر را قربان می کند

گروهی از محققان آمریکایی ۳ ماه قبل از شیوع ویروس کرونا در چین یک مدلسازی رایانشی پیش بینی کردند این ویروس طی ۱۸ ماه منجر به مرگ ۶۵ میلیون نفر می شود.

گروهی از محققان آمریکایی ۳ ماه قبل از شیوع ویروس کرونا در چین یک مدلسازی رایانشی پیش بینی کردند این ویروس طی ۱۸ ماه منجر به مرگ ۶۵ میلیون نفر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، ۳ ماه قبل از شیوع  ویروس مرگبار کرونا در چین، جمعی از کارشناسان آمریکایی هشدار داده بودند این ویروس احتمالا به مرگ میلیون ها نفر منجر می شوند.

محققان مرکز جان هاپکینز  به عنوان بخشی از یک تحقیق در اکتبر ۲۰۱۹، یک مدل فرضی از بیماری مسری را روی رایانه مدلسازی کردند.

این شبیه سازی رایانشی پیش بینی کرد احتمالا فقط طی ۱۸ ماه ۶۵ میلیون نفر از سراسر جهان قربانی این ویروس می شوند. ویروس مرگبار کرونا هم اکنون در چین فراگیر شده و ۴۱ نفر را به کام مرگ فرستاده است. این در حالی است که بیش از ۱۲۰۰ نفر نیز به آن مبتلا شده اند. اما  کارشناسان معتقدند رقم واقعی بسیار بالاتر از این آمار است.

اریک تونر محقق ارشد این پژوهش در جان هاپکینز می گوید: هنگامیکه اخبار شیوع ویروس کرونا در ایالت ووهان چین منتشر شد، من چندان تعجب نکردم. از مدت ها قبل فکر می کردم کرونا، ویروسی است که احتمالا یک اپیدمی جدید به وجود بیاورد. هنوز نمی دانیم این بیماری تا چه حد مسری است. فقط می دانیم کرونا از طریق لمس انسان ها منتقل می شود.

نخست به نظر می رسد شدت اپیدمی کرونا نسبت سارس کمتر باشد. اما بررسی های بیشتر نشان می دهد کرونا احتمالا سریع تر از سارس منتقل می شود.ویروس کرونا  عفونتی است که مجرای تنفسی را آلوده می کند.

شبیه سازی رایانه تونر نشان می دهد پس از ۶ ماه تقریبا در تمام کشورهای جهان مواردی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده می شود. طی ۱۸ ماه ۶۵ میلیون نفر به دلیل ابتلا به آن قربانی می شوند.  شبیه سازی رایانشی تونر براساس یک ویروس خیالی به نام CAPS  انجام شد. در این فرضیه ویروس مذکور در مزارع خوک برزیل به وجود آمده بود. این ویروس در مقابل واکسیناسیون مدرن مقاوم بود و بنابراین نسبت به سارس نیز مرگبار و ابتلا به آن آسان تر بود.

البته شیوع این بیماری در ایالت ووهان چین نشان دهنده یک اپیدمی جهانی نیست اما تاکنون در ۱۰ کشور(آمریکا، تایلند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ویتنام، سنگاپور، هنگ کنگ، ماکائو و نپال) موارد ابتلاد به این ویروس مشاهده شده است.


شیوا سعیدی قوی اندام

 


نوشته شده در   يکشنبه 6 بهمن 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode