ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 27 دي 1398     |     کد : 190798

خطبه‌های نماز جمعه تبریز؛

حادثه سقوط هواپیما شیرینی حمله به پایگاه آمریکایی را تلخ کرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمایی اوکراینی گفت: حادثه سقوط هواپیما شیرینی حمله به پایگاه آمریکایی را تلخ کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمایی اوکراینی گفت: حادثه سقوط هواپیما شیرینی حمله به پایگاه آمریکایی را تلخ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به مصادیق تقوا گفت: یکی از مصادیق تقوا، اجتناب از مال حرام است. لقمه حرام زبان دین عقل و ایمان را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: لقمه حرام مانند خون است و خون به تمام اعضا انسان وارد می‌شود و نابود می‌کند. پیامبر (ص) می‌فرمایند از سنگ حرام در ساخت خانه استفاده نکنید چون این سنگ حرام مایه ویرانی خانه می‌شود. در هر جایی هستیم، از مال حرام دوری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه غفلت، مایه فراموشی خداوند می‌شود، افزود: چیزهایی که باعث می‌شود انسان خدا را فراموش کند، همراهی شیطان، سختی در زندگی همه از آثار دوری از یاد خدا است.

آل هاشم افزود: غفلت عامل دیگری است که باعث می‌شود انسان خدا را فراموش کند. چرا این همه غفلت می‌کنیم؟ مراد از غفلت، بی توجهی است. که اگر خدا را فراموش کنیم، دچار غفلت شده ایم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در تعالیم پیشوایان دینی و در روایات، انسان از غفلت نهی شده است. راه‌هایی هست که می‌توانیم خدا را همیشه یاد کنیم و دچار غفلت نشویم که این راه‌ها را هفته بعد عرض خواهم کرد.

وی با اشاره به سیل اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: خدایا این بلا را از کشور ما دور کن، به هموطنان عزیزمان در سیستان و بلوچستان باید کمک کنیم و همه مسئولان در این خصوص باید تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به انتخابات مجلس در اسفند ماه بر ضرورت رعایت اخلاق و رفتار انتخاباتی تاکید داشت و گفت: امیدواریم کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و با رفتارشان کاندیداهای دیگر را ناراحت نکنند.

وی در خصوص شاخص‌های نماینده انقلابی مجلس گفت: رعایت اخلاق یکی از این شاخص‌ها است و نماینده باید بعد از انتخاب شدن نیز اخلاق و ادب را رعایت کند.

وی به التزام به حفظ شأن نمایندگی نیز تاکید کرد و افزود: نماینده باید جایگاه نمایندگی را رعایت کند. حریص نبودن برای سمت نمایندگی از دیگر ویژگی‌ها است و کاندیداها نباید طوری رفتار کنند که حتماً باید برای نمایندگی انتخاب شوند.

وی گفت: حرص باید برای خدمت به مردم باشد، نباید وعده‌های غیر عملی را به مردم دهند. آسفالت ریزی و ساختن جاده چه ارتباطی با نمایندگی دارد؟

وی به نماز جمعه تهران نیز اشاره کرد و گفت: ببیند تهران در چه شور و حالی است، خیابان‌های اطراف مصلی نیز پر شده است.

وی در خصوص سالروز شهادت نواب صفوی نیز گفت: رهبر انقلاب فرموده اند اولین جرقه و آتش برای انقلاب بعد از شهادت نواب صفوی در دل ما ایجاد شد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز غزه نیز گفت: غزه یکی از اردوگاه‌های بزرگ فلسطینی‌ها و خاستگاه مبارزه با اسرائیل است. نقش شهید قاسم سلیمانی در مسئله فلسطین نباید فراموش شود. حاج قاسم موجب همگرایی گروه‌های مقاومت و رهبران فلسطینی شد.

وی در خصوص سانحه سقوط هواپیما نیز گفت: این حادثه شیرینی حمله به پایگاه آمریکا را تلخ کرد. حمله به پایگاه عین الاسد موجب شادی مردم شد اما این حادثه و اطلاعیه نیروهای مسلح در صبح شنبه مبنی بر خطای انسانی موجب ناراحتی شد. البته عذرخواهی از مردم و توضیح صادقانه ماجرا و قول مسئولین برای پیگیری و تلاش برای رفع نواقص و پیش گیری از تکرار این حوادث، نقاط مهم بود.


نوشته شده در   جمعه 27 دي 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode