ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 آذر 1398     |     کد : 190321

کره شمالی:

ترامپ پیرمردی دمدمی‌مزاج و بی تحمل است

در حالی که یک مقام ارشد حکومت کره شمالی دونالد ترامپ را یک "پیرمرد دمدمی مزاج، بی‌توجه و بی تحمل" خوانده، تصاویر ماهواره‌ای جدیدی که امروز(دوشنبه) منتشر شدند نشان دادند که این کشور اقدام به آزمایش موتور یک موشک کرده است.

در حالی که یک مقام ارشد حکومت کره شمالی دونالد ترامپ را یک "پیرمرد دمدمی مزاج، بی‌توجه و بی تحمل" خوانده، تصاویر ماهواره‌ای جدیدی که امروز(دوشنبه) منتشر شدند نشان دادند که این کشور اقدام به آزمایش موتور یک موشک کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم یونگ چول، یکی از معاونان رئیس حزب حاکم کره شمالی که نقش محوری در سازماندهی نشست دوم رهبران واشنگتن و پیونگ یانگ داشته، در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری دولتی کره شمالی انتشار یافت، ترامپ را یک "پیرمرد دمدمی مزاج و بی‌توجه" توصیف کرد؛ اظهاراتی که به نوعی نشاندهنده ازسرگیری تدریجی روند حملات لفظی آمریکا و کره شمالی علیه یکدیگر بعد از توقف موقتی این حملات لفظی در طول تلاشهای دیپلماتیک سالهای اخیر هستند.

او در ادامه ترامپ را فردی بی تحمل خوانده، لفاظی‌های اخیر این رئیس جمهور آمریکا علیه کره شمالی را مردود دانسته و مجددا تهدید به تغییر نظر پیونگ یانگ در قبال ترامپ از جمله با استفاده مجدد از لفظ "پیر خرفت" برای او کرد.

در هفته‌های اخیر و در پی تعیین ضرب‌الاجلی از سوی کره شمالی برای آمریکا به منظور کوتاه آمدن از مواضع غیرقابل قبولش در مذاکرات هسته‌ای، تنشها بین دو کشور افزایش یافته است. در این میان پیونگ یانگ دست به چند آزمایش تسلیحاتی زده و لحن بیانیه‌هایش علیه آمریکا را تندتر ساخته است.

مقام ارشد مذکور در حکومت کره شمالی در ادامه اظهاراتش تصریح کرد، اگر رئیس جمهور آمریکا به ایراد "اظهارات و الفاظ نامناسب و بسیار پرریسکش" علیه کره شمالی ادامه دهد، ممکن است نظر کیم جونگ اون رهبر این کشور درباره ترامپ تغییر کند.

او به اظهارات روز یکشنبه ترامپ درباره این که "رهبر کره شمالی خیلی چیزها برای از دست دادن داشته و نمی‌خواهد در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا مداخله کند" اشاره کرد.

به گفته کیم یونگ چول، این اظهارنظرهای ترامپ نشان می‌دهند او "پیرمردی بی تحمل" است. او خاطر نشان کرد:"از آنجا که ترامپ یک پیرمرد بی توجه و دمدمی مزاج است، به زودی احتمالا به جایی میرسیم که او را جز با لفظ پیر خرفت نمی‌توانیم توصیف کنیم".

در عین حال گزارش شد که کره شمالی در تاسیسات پرتاب ماهواره خود موسوم به "سوهائه" دست به یک "آزمایشی بسیار مهم" تسلیحاتی زده است.

یک سری تصاویر ماهواره ای گرفته شده در روز شنبه از سوی شرکت "پِلَنِت لَبز" نشان داده‌اند که در این مکان خودروها و تجهیزاتی که احتمالا برای تست موتور موشک استفاده می شوند وجود داشته است.

جفری لوئیس، مدیر برنامه عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی در شرق آسیا وابسته به انستیتوی مطالعات بین الملل میدلبری در کالیفرنیا اظهار کرد: تا تاریخ هشت دسامبر بخش عمده این تجهیزات جمع آوری شده‌اند اما به نظر می رسد که آثاری از این آزمایش روی زمین دیده می شود.


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 19 آذر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode