ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 14 آذر 1398     |     کد : 190257

آیت الله محسن فقیهی:

اهمیت خصلت تواضع در روایات منقول از امام عسکری(ع)

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تواضع یکی از ارزشمندترین و والاترین مکارم اخلاقی به شمار می رود. امام حسن عسکری(ع) می فرمایند: فروتنی و تواضع نعمتی است که هیچ کس بدان حسد نورزد‏.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تواضع یکی از ارزشمندترین و والاترین مکارم اخلاقی به شمار می رود. امام حسن عسکری(ع) می فرمایند: فروتنی و تواضع نعمتی است که هیچ کس بدان حسد نورزد‏.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح امروز در درس اخلاق خود، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت امام حسن عسکری(ع) به بیان سیره عملی یازدهمین امام شیعیان پرداخت و خاطر نشان کرد: این امام بزرگوار دارای ویژگی ها و فضائل اخلاقی والایی بودند که حتی دشمنان حضرت نیز شیفته ایشان شده بودند.

آیت الله فقیهی با تاکید بر پیروی از فرمایشات ائمه معصومین بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) می فرمایند: خَصْلَتَانِ لَیْسَ فَوْقَهُمَا شَیْ‏ءٌ الْإِیمَانُ بِاللَّهِ وَ نَفْعُ الْإِخْوَان‌‏؛ دو خصلت است که بالاتر از آن دو نیست: ایمان به خدا و نفع برای برادران‏. از این کلام نورانی امام استفاده می شود نفع رساندن به برادران و مردم بعد از ایمان به به خدا از بزرگ ترین و والاترین ارزش هاست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن بیان و تبیین احادیث نورانی امام حسن عسکری(ع) به اهمیت خصلت تواضع در فرمایشات این امام بزرگوار پرداخت و گفت: در آموزه های اسلامی تواضع یکی از ارزشمندترین  و والاترین مکارم اخلاقی به شمار می رود. امام حسن عسکری(ع) می فرمایند: التَّوَاضُعُ نِعْمَةٌ لَا یُحْسَدُ عَلَیْهَا‏؛ فروتنی و تواضع نعمتی است که هیچ کس بدان حسد نورزد‏. در سایر نعمت ها مانند ثروت و اولاد ممکن است دیگران حسادت بورزند، اما تواضع و فروتنی از جمله نعمتی هایی است که کسی بدان حسادت نمی ورزد و همه، شخص متواضع را تحسین می کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان سخنانش گفت: سیره عملی و اخلاقی ائمه معصومین(ع) باید برای همه ما الگو باشد و در ابتدا خود به فرمایشات آن بزرگواران جامه عمل بپوشانیم و با اخلاق حسنه مروج فرهنگ ناب اسلامی در جامعه باشیم.


نوشته شده در   پنجشنبه 14 آذر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode