ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 9 مرداد 1398     |     کد : 188784

کودکان چاق و کم تحرک بیشتر در معرض ناهنجاری‌های حرکتی قرار دارند

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم ورزشی معتقد است: کودکانی که چاق هستند و کمتر به فعالیت ورزشی می‌پردازند بیشتر در معرض ناهنجاری‌های اسکلتی و عضلانی از جمله صافی کف پا قرار دارند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم ورزشی معتقد است: کودکانی که چاق هستند و کمتر به فعالیت ورزشی می‌پردازند بیشتر در معرض ناهنجاری‌های اسکلتی و عضلانی از جمله صافی کف پا قرار دارند.

دکتر حامد عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری دوره تخصصی بازیهای اصلاحی برای کودکان طی روزهای ۱۰ و ۱۱ مرداد توسط پژوهشگاه علوم ورزشی افزود: با توجه به کاهش فعالیت‌های ورزشی در بین کودکان و گرایش بیش از حد آنها به بازیهای کامپیوتری با استفاده از تبلت، گوشی موبایل و... سبب افزایش بیش از حد ناهنجاریهای حرکتی همچون ناهنجاریها در ستون فقرات، سر به جلو، شانه گرد، صاف شدن کف پا، زانوی پرانتری و... شده است که متاسفانه آمار این ناهنجاریها در بین کودکان در حال افزایش است.

وی گفت: این ناهنجاریها همچون صافی کف پا و زانوی ضربدری در کودکان چاق که فعالیت ورزشی کمتری دارند بیشتر از سایر کودکان دیده می‌شود. بنابراین تلاش ما از برگزاری دوره تخصصی بازی‌های اصلاحی برای کودکان این است تا به این مساله تاکید داشته باشیم که آموزش وضعیت‌های بدنی و الگوی های حرکتی صحیح در قالب بازی‌های حرکتی هدفمند در سنین کودکی بسیار بااهمیت و ضروری است و علاوه بر تشخیص زودهنگام ناهنجاریهای وضعیتی در کودکان می تواند به اثربخشی مداخلات اصلاحی نیز کمک کند.

این عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم ورزشی تصریح کرد: این دوره با هدف طراحی بازهای اصلاحی برای پیشگیری و اصلاح ناهنجاری های قامتی و راه رفتن در کودکان طراحی‌شده است.

عباسی سرفصل‌های دوره بازی‌های اصلاحی برای کودکان را شامل ارزیابی قامت، ناهنجاری‌های قامتی تکاملی در کودکان، ناهنجاری‌های راه رفتن در کودکان، اصول و ملاحظات طراحی تمرینات اصلاحی در کودکان، اصول اصلاح رفتارهای حرکتی در کودکان و طراحی بازی‌های اصلاحی برای ناهنجاری تنه، اندام تحتانی و راه رفتن در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزش طی دو روز به صورت تئوری و عملی به مربیان آموزش داده خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر با الگوهای غلط ناشی از کم‌تحرکی مواجه هستیم. به طوری که هشت ساعت پشت میز نشستن سبب ناهنجاریها در ستون فقرات، فشار بیش از حد به سیستم های عصبی و عضلانی و سر به جلو می‌شود. در حقیقت شروع ناهنجاریها ناشی از کم‌تحرکی و الگوهای غلط حرکتی است که کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 9 مرداد 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode