ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 آذر 1397     |     کد : 185902

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

لزوم تعمیق و گسترش روابط بین ایران و ترکیه

نماینده ولی‌فقیه درآذربایجان‌شرقی گفت: پیشینه تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و همسایگی ایران و ترکیه لزوم گسترش و تعمیق روابط دو کشور را دو چندان می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه درآذربایجان‌شرقی گفت: پیشینه تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و همسایگی ایران و ترکیه لزوم گسترش و تعمیق روابط دو کشور را دو چندان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امشب در دیدار با سرکنسول ترکیه در تبریز اظهار کرد: پیشینه تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و همسایگی ایران و ترکیه لزوم گسترش و تعمیق روابط دو کشور را دو چندان می‌کند.

وی افزود: نقش سرکنسولی در ایجاد وحدت و گسترش روابط بین دو کشور غیر قابل انکار است.

امام جمعه تبریز با اشاره به کودتای اخیر در ترکیه، تصریح کرد: ایران اولین کشوری بود که این کودتا را محکوم کرد، چرا که امنیت کشورهای همسایه در اولویت سیاست‌های خارجی ایران قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با بیان اینکه اقدام امام خمینی(ره) در نزدیک‌تر شدن مسلمانان فراموش شدنی نیست، افزود: امروز نیز رهبر معظم انقلاب با پیروی از روحیه بنیانگذار کبیر انقلاب، بر همراهی و نزدیکی بیش از پیش مسلمانان تاکید دارند، چراکه هر چقدر مسلمانان به هم نزدیک شوند، آمریکا به همان اندازه عصبانی می‌شود.

به گزارش فارس، سرکنسول جدید ترکیه در تبریز نیز در این دیدار اظهار کرد: دو کشور ایران و ترکیه با هم هستند و آنچه که حائز اهمیت است، پررنگ‌تر کردن وحدت بین دو کشور است.


حسین گونگور  ابراز امیدواری از حضور خود در تبریز کرد و گفت: در مدت حضورش در تبریز با همراهی و کمک گرفتن از تجربه و علم حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم، کارهای مهمی را در راستای گسترش و تعمیق روابط دو طرف صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون وظیفه خطیر معرفی تبریز به ترکیه و معرفی ترکیه به تبریز را برعهده دارد، گفت: تمایل زیادی به آشنایی با ظرفیت‌های تبریز و مسوولان و فعالان اقتصادی تبریز دارم تا روند اجرای طرح‌های علمی و زیرساختی مشترک را تسهیل کنم.


نوشته شده در   چهارشنبه 14 آذر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode