ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 بهمن 1396     |     کد : 182463

تماشایی بود

ملت حماسه آفرین ایران بار دیگر با حضوری به یادماندنی در راهپیمایی 22بهمن چشم جهانیان را خیره کرده و پیش‌بینی رهبر انقلاب را به واقعیت بدل کردند که چند روز قبل فرمودند: امسال به لطف الهی، ۲۲ بهمن از آن ۲۲ بهمن‌های تماشایی خواهد بود.

ملت حماسه آفرین ایران بار دیگر با حضوری به یادماندنی در راهپیمایی 22بهمن چشم جهانیان را خیره کرده و پیش‌بینی رهبر انقلاب را به واقعیت بدل کردند که چند روز قبل فرمودند: امسال به لطف الهی، ۲۲ بهمن از آن ۲۲ بهمن‌های تماشایی خواهد بود.

جشن میلاد انقلاب اسلامی امسال تماشایی‌تر از سال‌های قبل برگزار شد. رهبر انقلاب چند روز قبل در 19بهمن ماه سال جاری در دیدار فرماندهان نیروی هوایی با ایشان فرمودند: «امسال به لطف الهی، ۲۲ بهمن از آن ۲۲ بهمن‌های تماشایی خواهد بود.»
تماشایی بودن 22بهمن امسال به آن خاطر مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفت که اگرچه نزدیک چهار دهه است که جبهه‌های مختلف در جنگ روانی و رسانه‌ای خود علیه انقلاب اسلامی حضوری تمام قد دارند اما در چند سال اخیر و با ظهور رسانه‌های جدید جنگ روانی علیه اسلام، نظام جمهوری اسلامی و سبک زندگی اسلامی – ایرانی را با تمام توان پی گرفته است. در این شرایط حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22بهمن تجدید پیمانی دوباره با آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.
راهپیمایی دیروز در پایتخت و همزمان با آن در صدها شهر کشور شکوهی به یاد ماندنی داشت. راهپیمایی 22بهمن در سراسر کشور حاشیه‌های زیبا و جالبی داشت.
قدرت‌نمایی قدر در طلیعه فجر
در جریان راهپیمایی بزرگ 22 بهمن در تهران، موشک بالستیک قدر نیروی هوافضای سپاه در چهارراه ولیعصر(عج) به نمایش درآمد. به نمایش درآمدن این موشک که برد آن 2000کیلومتر است توجه رسانه‌های خارجی را به خود جلب کرد چنانکه یکی از این رسانه‌ها از آن با عنوان قدرت‌نمایی ایران نام برد.
اما از نکات جالب راهپیمایی‌های دیروز اقدام یک راننده تاکسی بود که بر روی سقف ماشینش ماکتی زیبا از سه موشک نصب کرده بود. ماکتی که سه موشک را به حالت مثلثی در کنار هم نشان می‌داد یادآور موشک پدافندی مرصاد بود و دستمایه شوخی‌های جالبی در فضای مجازی هم شد. از جمله اینکه تاکسی‌های ما تنها جایی برای تحلیل سیاسی نیست بلکه در صورت لزوم سکوی پرتاب موشک هم هستند!
موضوعی دیگر که در راهپیمایی‌های سراسر کشور جلوه‌گری می‌کرد و به آن طراوت و نشاطی خاص بخشیده بود، حضور نوجوانان و جوانانی بود که عمر بسیاری از آنها از نصف عمر انقلاب اسلامی هم کمتر بود اما حضور گرم و پر شورشان نشان می‌داد پیوندی عمیق با آرمان‌های انقلاب دارند.
شکوه وحدت ملت در فجر
از نکات زیبا و دیدنی در راهپیمایی دیروز نمایش افتخارآمیز وحدت ایرانیان بود. این تجلی وحدت بخصوص در شهرهایی که ترکیب جمعیتی آن از شیعه و سنی تشکیل شده است نمودی دو چندان داشت. برای نمونه تصاویر مخابره شده از شهرهایی مانند سنندج از آنچه گفته شد حکایت می‌کرد.
پیرمردی که باغیرت مثالی زدن قوم کرد، از پرچم‌های ایران برای خود تن پوشی درست کرده و در مرکز یکی از پرچم‌ها عبارت «جانم فدای رهبر» نوشته شده بود. او تاکید می‌کند که با این کار خواسته به همگان بگوید که از هر قوم و با هر لهجه و زبانی که باشیم اجزای تشکیل دهنده ایران عزیز هستیم.
شهدا در راهپیمایی 22بهمن!
از نکات قابل توجه در راهپیمایی دیروز در سراسر کشور حضور پر جلوه شهدا بود. تصاویر شهدا در اندازه‌های مختلف و در قالب‌های گوناگون (از پوستر و پلاکارد تا چاپ شده بر پیراهن) دیده می‌شد؛ شهدای علم، شهدای دهه 60، شهدای دفاع مقدس و خاصه شهدای مدافع حرم.
در تصاویر راهپیمایی در شهر آفاران پلاکارد بزرگی بر دستان یکی از راهپیمایان دیده می‌شود که بر آن تصویر شهید «مصطفی احمدی روشن» دیده می‌شود که زیر آن این عبارت نقش بسته است: «دانشمند عاشورایی»
همچنین تصاویری از شهدای مدافع حرم و دیگر شهدای انقلاب اسلامی در دستان راهپیمایان سراسر کشور وجود داشت. اما شاید بتوان گفت که شهید «محسن حججی» در میان راهپیمایان (بخصوص نسل جوان و نوجوان) حضوری گسترده داشت.
از دیگر نکات جالب توجه در استان‌های مختلف حضور مردم آن مناطق با لباس‌های محلی در راهپیمایی دیروز است. برای نمونه برخی از راهپیمایان با لباس‌های مردم شریف سیستان و بلوچستان و برخی دیگر با لباس مردم غیور کرد و نیز گروهی با لباس‌های دلیرمردان عشایر و همراه با تفنگ‌های برنو و قطارهای فشنگ حاضر شده بودند.
حضور چهره‌ها و شخصیت‌ها
حضور شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و نظامی در راهپیمایی دیروز هم مورد توجه مردم بود و هم رسانه‌ها. حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان از ساعاتی قبل از ظهر به جمع راهپیمایان پیوست. وی همچنین سخنرانی انتهای مراسم را به عهده داشت که در جمع راهپیمایان حاضر در میدان آزادی تهران به ایراد سخن پرداخت.
همچنین دیگر مسئولان دولت که در تهران حاضر بودند نیز به جمع راهپیمایان پیوستند. اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت؛ محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان؛ مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیرکشور؛ سیدعلیرضا آوایی، وزیر دادگستری، منصور غلامی، وزیرعلوم و... از جمله دولتمردانی بودند که در راهپیمایی دیروز حضور داشتند. همچنین آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای این مجمع و نیز حجت‌الاسلام ناطق نوری نیز در راهپیمایی دیروز حاضر بودند.
عزت شاهی، از مبارزان قدیمی انقلاب، چمران، رئیس‌سابق شورای شهر؛ غلامحسین اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه؛ حجت‌الاسلام کرمی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران؛ حجت‌الاسلام کلانتری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و... از جمله مسئولان حاضر در راهپیمایی دیروز بودند.
علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی؛ امیر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، دریادار سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش؛ سردار مهری، رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی؛ امیر اسماعیلی، فرمانده پدافند هوایی، سردار‌اشتری، فرمانده نیروی انتظامی؛ سردار جلالی، فرمانده پدافند غیرعامل؛ سردار وحیدی و... از جمله مقام‌های نظامی بودند که در راهپیمایی 22بهمن حضور داشتند.
در راهپیمایی دیروز در تهران برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور یافتند.  
یکی دیگر از نکات برجسته راهپیمایی دیروز پوشش رسانه‌ای آن توسط صدها خبرنگار و عکاس خارجی بود. این موضوعی است که مختص ایران است و سالروز تاسیس هیچ حکومتی در جهان یا استقلال هیچ کشوری چنین مورد توجه رسانه‌های جهان نیست.
خشم ضدانقلاب از بانوان انقلابی
ابتکار برخی از راهپیمایان نیز در نوع خود جالب توجه بود. برای نمونه حضور بانویی جوان که صفحات مقوای را بر خود آویزان کرده بود توجه دیگران را به خود جلب می‌کرد. روی این صفحات قطعات بریده شده از نشریات دیده می‌شد که در مرکز آن تصویر شهید «محسن حججی» جلوه‌ای خاص داشت.
همچنین بانویی کهن سال که سه پرچم ایران در دست گرفت و از پرچمی دیگر به عنوان روسری استفاده کرد جلوه‌ای زیبا به راهپیمایی بخشیده بود.
همچنین بانویی دیگر از دو پرچم کشورمان برای خود تن پوشی شبیه کفن درست کرده بود تا نشان دهد که حتی حاضر است از جانش برای وطن بگذرد. او با حرارت خاصی بر بلندی ایستاده و دو پرچمی را که در دو دست داشت تکان می‌داد. همین باعث شده بود تاراهپیمایان با گوشی‌های تلفن خود از او عکس بگیرند و تصاویرش در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها منتشر شود اما نکته جالب توجه واکنش عصبی ضدانقلاب نسبت به چنین تصاویر و فیلم‌هایی در فضای مجازی بود.
تصاویر برای سال قبل است!
البته عصبانیت آنها قابل درک است که از حضور گسترده مردم نشأت می‌گرفت. نکته دیگر این بود که این کانال‌ها و رسانه‌های مزدور صهیونیست‌ها و آل‌سعود ضمن انتشار تصاویر راهپیمایی دیروز نوشتند که تصاویر برای راهپیمایی سال گذشته است! اما غافل از اینکه این ترفندی است که هر سال به آن متوسل می‌شوند؛ به این صورت که برای امسال می‌گویند کسی در راهپیمایی‌ها حضور نداشت، اما سال آینده ذیل تصاویر راهپیمایی 97 خواهند نوشت تصاویر آرشیوی است و متعلق به سال قبل!
موضوع دیگر انتشار تصاویری از ساعات قبل از شروع رسمی راهپیمایی است که آنها این تصاویر را به ساعات اوج راهپیمایی منتسب کرده‌اند که این موضوع نیز از عجز آنها در برابر سیل خروشان ملت ایران حکایت می‌کند.
با وجود آنکه نظام سلطه در جنگ نرم و رسانه‌ای علیه فرهنگ مردم ایران می‌کوشد تا الگوهای آنان را تغییر دهد اما حضور نوجوانانی با پیراهن‌هایی که بر روی آن عبارت «مدافعان حرم» و تصویر شهید بزرگوار «حسین همدانی» نقش بسته بود از وعده صادق خداوند حکایت می‌کرد که نور حق و حقیقت خاموش شدنی نیست حتی اگر مشرکان از آن کراهت داشته باشند. همیشه راهپیمایی‌هایی مانند 22بهمن و روز قدس صحنه زیبایی از نمایش پلاکاردهایی است که با تمرکز بر آنها می‌توان بر هویت فکری و نظام عقیدتی راهپیمایان پی برد. در یکی از این پلاکاردها با زبان طنز به تزویر و دورویی سردمداران کاخ سفید‌اشاره شده بود که البته در ترامپ نمودی عینی‌تر یافته است. در این پلاکارد به دو مورد از خطاب قرار دادن ملت ایران توسط رئیس‌جمهور آمریکا‌اشاره شده که در یکی ملت ایران را تروریست و در دیگری مردم خوب خوانده بود.
ایستگاه‌های اقتصاد مقاومتی
یکی از نکات جالب توجه در راهپیمایی دیروز تهران برپایی ایستگاه‌های اقتصاد مقاومتی بود. این کار جالب به ابتکار استادان و کارشناسان اقتصاد برگزار شده بود. آنها در 10 ایستگاهی که برای آن در نظر گرفته شده بود به بیان بایدها و نبایدهای اقتصاد مقاومتی به زبان ساده برای مردم پرداختند.
کارشناس اقتصادی مستقر در یکی از این ایستگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس نکات جالب توجهی در مورد به کارگیری اقتصاد مقاومتی در کشورهای دیگر گفت: «ما هفت کشور بزرگ اقتصادی داریم که همه آنها از جمله آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، هند، چین و کره جنوبی از ابتدا اقتصادشان را مقاومتی کردند تا بعد از مدتی شکوفا شود. مگر همین آمریکا نمی‌گوید اقتصادش آزاد است پس چرا خودش روی پسته ایرانی ۲۴۱ درصد تعرفه واردات وضع کرده‌ است. یا در سال ۱۹۳۰ قانونی وضع کردند که تمام نهادهای آمریکایی محصول‌شان را از محل تولید داخل آمریکا بخرند. حتی زمانی که کارخانه‌های لاستیک‌سازی آمریکا با مشکل فروش مواجه شدند تعرفه واردات لاستیک چینی به آمریکا ۳۵ درصد افزایش یافت... اما دولتمردان ما وقتی کالایی در کشور گران یا کم می‌شود رو به واردات می‌آورند، مثلاً می‌گویند شکرگران شده پس برای تنظیم بازار شکر وارد کنیم.»
بیانیه پایانی
در انتهای مراسم دیروز متن قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله 22 بهمن 96 قرائت شد. در شرح مواضع راهپیمایان 22بهمن 96 در این بیانیه آمده است: « ضمن تجدید میثاق و بیعت خلل‌ناپذیر با آرمان‌های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انقلابی‌گری و تبعیت همه‌جانبه از رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را زمینه‌ساز نشر و بسط ارزش‌های معنوی انقلاب اسلامی دانسته و بر التزام عملی به اصل الهی و مترقی «ولایت فقیه» به عنوان میراث جاویدان معمار کبیر انقلاب اسلامی تاکید
می‌نماییم.» همچنین راهپیمایان حمایت قاطع خویش را از صنایع دفاعی کشور اعلام کردند: « بار دیگر پشتیبانی قاطع خود را از موفقیت‌های جوانان مومن و متخصص کشور به‌ خصوص در عرصه علم و فناوری و صنایع باز دارنده دفاعی و موشکی اعلام داشته و ضمن حمایت از دستاوردهای ارزشی و معنوی نظام اسلامی، بر تداوم عزم جدی مسئولین کشور در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و تکامل مسیر پرفروغ انقلاب اسلامی تاکید می‌نماییم.»
اشتغال، معیشت، حجاب و فضای مجازی نیز در بیانیه دیروز مورد توجه قرار گرفته بود: «با تاکید بر لزوم تامین زندگی کریمانه مردم و مقابله با موج نفوذ و رخنه دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، خاصه از راه تدبیر فضای مجازی ایمن و شبکه اینترنت ملی، از همه دستگاهها بخصوص دولت محترم می‌خواهیم با مسئولیت‌پذیری برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و پاسخگویی صادقانه به مطالبات برحق مردم، تامین‌اشتغال و معیشت و رفاه مردم را در اولویت قرار
دهند.»
مراجع عظام در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند
مراجع عظام در قم همراه با اقشار مختلف مردم دیروز در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن شرکت کردند.
آیت‌الله جوادی آملی یکی از مراجع عظام در این راهپیمایی گفت: پیام 22 بهمن به بیگانگان این است که هیچ خیال باطل دیگری در سر نپرورانند و ملت روز به روز قوی‌تر از انقلابیون روزهای اول انقلاب حافظ آن هستند. وی گفت: حق‌شناسی از امام، شهدا و حمایت از نظام و دعوت مسئولان به خدمتگزاری به مردم از پیام‌های دیگر این راهپیمایی است. این مرجع تقلید افزود: این نظام همچنان محکم و قوی به کار خود ادامه خواهد داد و امیدواریم تا ظهور صاحب اصلی‌اش به کار خود با همین اقتدار ادامه دهد. آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز در جمع راهپیمایان 22 بهمن قم با تأکید بر اینکه مردم ما هوشیار و همیشه در سر صحنه هستند گفت: هر قدر فشار دشمن بیشتر شود مقاومت و حضور مردم در صحنه بیشتر خواهد شد و باید به چنین ملت همیشه در صحنه آفرین گفت و مشکلاتشان را حل کرد.
آیت‌الله نوری همدانی نیز در این مراسم گفت: مردم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن با آرمان‌های نظام و ولایت فقیه تجدید پیمان کرده و چشم دشمنان نظام و آمریکا و اسرائیل و ایادی آنها را کور کردند.
آیت‌الله امینی استاد حوزه علمیه قم نیز با شرکت در مراسم راهپیمایی 22 بهمن گفت: 40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در طول این مدت کشور با انواع توطئه‌های دشمنان مواجه بود. اما همواره هوشیاری خود را حفظ کرده و با حضور خود در صحنه توانسته‌اند که این توطئه‌ها را خنثی کنند. وی افزود: از مسئولان انتظار داریم که برای حل مشکلات مردم بیش از پیش تلاش داشته باشند.


نوشته شده در   دوشنبه 23 بهمن 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode