ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 آبان 1387     |     کد : 1449

پیام امام خمینی به ملت ایران به مناسبت قیام مردم یزد

  
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و تحیت بر مومنین محترم یزد و سایر شهرهایی كه با خون خود بزرگداشت اربعین خونین تبریز را گرامی داشتند. مع الاسف ما باید در اربعینی بعد از اربعین بلكه در اربعینات پنجاه ساله دوره سیاه و عزای این ملت بزرگ، در حوادثی كه در این پنجاه سال از اختناق و قتل و حبس و تبعید و بالاتر از آن از ورشكستگی اخلاقی و فرهنگی به دست این دودمان نشاندار كه در عقب نگه داشتن و به فساد گرایاندن و به فحشا كشاندن نسل جوان ما نقش بزرگی داشتند و الحق ماموریت را خوب انجام دادند، در سوگ بنشینیم و در هدر دادن مخازن زیرزمینی و از آن مهمتر مخازن روی زمینی كه نسل جوان است در عزا باشیم. در كودتای انگلیس به دست رضاخان و آمریكا به دست محمد رضاخان در سوگ باشیم
در منطق شاه و مزدوران وابسته اش، اهالی محترم تبریز كه یكپارچه به پا خاستند و با فریاد مرگ بر شاه زمین را لرزاندند تعدادی از بیگانگان بودند كه از خارج مرز به طور قاچاق وارد شده بودند. و شما اهالی محترم یزد كه دلاورانه قیام نمودید و با تعطیل عمومی و شعار متداول مرگ بر شاه، عامل آمریكا را دیوانه تر كردید معدودی هستید كه از آن طرف مرز به صورت غیر قانونی وارد یزد شدید! اهالی ایران از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب كه یكپارچه از شاه متنفرند! اینان همگی به صورت قاچاق وارد ایران شده اند!! در این منطق، ایرانی خلاصه می شود در شاه و دار و دسته اش و از مستشاران و كارمندان آمریكایی و انگلیسی و روسی و صهیونیستی، غارتگران بین المللی كه اقتصاد ایران را قبضه كرده اند.
ما كه با این منطق ها روبرو هستیم به خواست خداوند تعالی تا برچیده شدن بساط ارتجاعی شاهنشاهی و برپا كردن حكومت عدالت گر اسلامی دست از مبارزه بر نمی داریم تا حكومت به معنی واقعی جایگزین دیكتاتوری ها و خونریزی ها شود. اكنون برای نیل به این مقصد عالی انسانی و اسلامی بر همه طبقات است كه یكدل و یكجهت به پا خیزند و با درك شرایط زمانی و مكانی شعار دهند و از خواست هایی كه در نهایت اثبات نظام شاهنشاهی و زیر پا گذاشتن خون های به ناحق ریخته شده مردم این مرز و بوم است احتراز كنند. و نقطه اصلی همه جنایات را كه شخص شاه است نشان دهند و گرفتاری ملت را در این حكومت ارتجاعی گوشزد جهانیان كنند. سران قوم باید ملت را در مسیری كه یافته است و دشمن را شناخته تا به قیام دست زده است، هدایت و پشتیبانی كنند و در این موقع بسیار حساس ملت را از مسیر انتخابیش با كجروی ها منحرف نكنند.
امروز ملت شجاع با یافتن راه خود به پا خاسته و به بهانه بهانه جویان خاتمه داده، راه عذرها منقطع شده و در پیشگاه ملت پذیرفته نیست و در پیشگاه مقدس حق تعالی هیچ گاه پذیرفته نبوده است. آیا كسانی كه عذرتراشی می كنند و مهر سكوت را نمی شكنند و گاهی به سكوت توجیه می كنند، می دانند چه تحولاتی در شرف تكوین است روزنامه اطلاعات شماره (15575) را دیده اند كه نوشته است در عریضه سپاس زرتشتیان در جواب شاه آمده است كه جامعه زرتشتی سراسر جهان نسبت به شاهنشاه آریامهر سپاسگزاری و حق شناسی عمیق در خود احساس می كنند زیرا از زمانی كه پارسیان از ایران مهاجرت كردند، هیچ كس دیگر تا این حد در احیا و حفظ تاریخ، مذهب و فرهنگ زرتشتیان از آنان حمایت نكرده است توجه كرده اند كه تغییر تاریخ اسلام به تاریخ گبرها برای احیای زرتشتی گری و احیای مذهب و آتشكده آنها به رغم اسلام و برای سركوبی آن است آیا مطلع هستند كه در یك مصاحبه ای در خارج گفته است مذهب در حكومت نقشی ندارد اكنون با اختناق همه جانبه و سلب آزادی به تمام ابعاد و فشارهای توانفرسا، ایران بیدار در آستانه یك انفجار عظیم است و به سرعت جلو می رود.
دستگاه جبار با اعصاب خرد شده و با ادامه قتل و چپاول در بلاد مختلف مثل جهرم و اهواز و با دست زدن به خرابكاری و انفجار منازل آزادیخواهان و دزدی و ضرب و جرح علنی افراد مبارز و حمله سبعانه به جوانان مسلمان در كوه ها توسط گروه انتقام ساخته شاه و بستن مالیات های كمرشكن به كسبه متعهد به انتقام شركت در اعتصاب همگانی، اجازه تنفس را هم از ایرانیان سلب كرده است
كسانی كه از حال این ملت رنجدیده در این پنجاه سال آگاهند و به سرنوشت ایران علاقه دارند از جمیع طبقات، از كارگر تا دهقان، از دانشجویان قدیم تا دانشگاهی ها، از لشكری تا كشوری بدانند به دست آوردن آزادی در بركنار شدن شاه و دودمان اوست كه دشمن سرسخت ملت و نقطه اصلی بدبختی است و تصور آنكه بدون كنار رفتن و انتقام از او آرامش ملتی كه همه چیزش به دست او به باد رفته است به او برگردد، خیالی است باطل.
از خداوند متعال وحدت كلمه مسلمین و خصوص ملت سربلند ایران را خواستار و قطع ایادی اجانب و عمال آنها را امیدوارم

والسلام علی من اتبع الهدی
روح الله الموسوی الخمینی


نوشته شده در   يکشنبه 19 آبان 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode