ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 7 مهر 1403
شنبه 7 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 آبان 1395     |     کد : 174305

اجرای عدالت همراه با سرعت در رسیدگی از اولویت های سیستم قضائی است

مدیرکل دادگستری استان آذربایجان شرقی در مراسم معارفه دادستان هشترودگفت: اجرای عدالت همراه با سرعت در رسیدگی از اولویت های سیستم قضائی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی، حجت‌الاسلام مظفری در مراسم تکریم و معارفه دادستان های قدیم و جدید شهرستان هشترود، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، قوه قضاییه نبض دستگاه اداری و وضعیت عمومی کشور است که نمود بیرونی اش را در تشکیلات قضایی و بویژه در زندان می بینیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش جمعیت کیفری، جرم و ناهنجاری ها در جامعه نشان از وضعیت دگرگون، متغیّر و متلاطم جامعه دارد، اظهار داشت: جمعیت کیفری استان نیازمند توجه ویژه و تلاش همه دستگاههای متولی امر بویژه دادگستری است و برنامه ریزی سازمان زندانها و دادگستری را می طلبد تا به سمت وضعیت مطلوب پیش رویم.

مدیرکل دادگستری استان آذربایجان شرقی افزود: سرعت کار در سیستم قضائی مورد تاکید است و امروز در سطح استان میانگین زمان رسیدگی به پرونده های حقوقی زیر ۳ ماه و در پرونده های کیفری زیر یک ماه است.

مظفری با اشاره به ورود تکنولوژی به سیستم قضائی، تصریح کرد: از سال ۱۳۸۵ به بعد کلیه دادگستری ها به سیستم الکترونیکی مجهز شدند و هر روز نیز فرآیند جدیدی به آن اضافه می‌شود. بطوریکه در جدیدترین اقدام اوراق قضائی از طریق سیستم الکترونیکی ابلاغ خواهند شد.

وی نقش دادستان را بی بدیل خواند و تاکید کرد: هیچ مقام قضائی در سطح کشور به اندازه دادستان اختیار و تکلیف ندارد چراکه وی نماینده حاکمیت و مردم در جامعه است و دادستان هم باید ارتباط مناسبی با مسئولان، دستگاهها و مردم داشته باشد تا بخوبی به وظایفش عمل کند.

مدیرکل دادگستری استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: انتظار رهبر انقلاب و نظام، ایجاد بستری مناسب برای همدلی و تعامل همه مجموعه هاست و اگر دستگاههای اجرائی بصورت جزیره ای عمل کنند به نتیجه ای نمی رسیم و نباید انتظاری برای امکان تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد امنیت پایدار داشته باشیم.
حجت‌الاسلام مظفری ادامه داد: باید با برنامه های پیشگیری راه خطا را بست اما اگر کسی قلدرمآبانه رفتار کند نباید جای تامل و تاخیر گذاشت و با سرعت عمل با آن مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: قضات با توجه به امکانات موجود آمادگی دارند تا ظرف ۱۰ روز جلسه دادگاه را تشکیل دهند اما قانون این اجازه را نمی دهد و باید فاصله قانونی هم رعایت شود. سیستم بدنبال جرای عدالت است اما سرعت در رسیدگی و اجرای احکام هم مهم است.

در این مراسم از زحمات ۳ ساله رضا جداری تجلیل و شاهرخ اسداللهی به‌عنوان دادستان جدید هشترود معرفی شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 آبان 1395  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode