ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 7 مهر 1403
شنبه 7 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 7 آبان 1395     |     کد : 174098

کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل با محوریت تهدیدهای بیولوژیکی در هشترود برگزار شد

جلسه پدافند غیر عامل شهرستان هشترود با هدف شناسایی آسیبها و راه های مقابله وباحضوررییس اداره تبلیغات اسلامی هشترودتشکیل شد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی، جلسه پدافند غیر عامل شهرستان هشترود با هدف شناسایی آسیبها و راه های مقابله وباحضوررییس اداره تبلیغات اسلامی هشترودتشکیل شد.

 حسن مستفید در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان هشترود گفت: پدافند غیر عامل مجموعه اقداماتی است که بدون نیاز به جنگ افزار از وارد شدن خسارات مالی و جانی در تهدیدات جلوگیری می‌نمایند.

وی افزود: هدف پدافند غیر عامل، کاهش آسیب در هنگام بروز یک تهدید است که بدون اقدامات نظامی و با بهره گیری از فعالیتهای غیر نظامی، فنی و مدیریتی انجام خواهد شد.

فرماندار هشترود تاکید کرد: همه دستگاه ها مخصوصا دستگاه های خدمات رسان موظف هستند، متناسب با تغییر تهدید رویکرد دفاع در برابر تهدید را دنبال کنند و پایش و مانیتورینگ دائمی در حوزه تهدیدات داشته باشند و متناسب با تجزیه تحلیل هایی که انجام می دهند رویکرد دفاع و پدافند در آن حوزه را طراحی و دنبال کنند.

سرهنگ احمد تقی پور فرمانده سپاه هشترود نیز در این جلسه، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت پدافند غیرعامل، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «اگر یگان و تجهیزات نظامی نباشد، همه دستاوردهای فرهنگی و … در نصف روز از بین می‌رود».

وی با تعریف جامعی از پدافند غیرعامل،تهدیدات را به دو نوع سخت و تهدیدات تکنولوژی تشریح کرد و افزود: ما در بعد تهدیدات سخت از نیروی بازدارنده قوی برخورداریم و با وجود قدرت موشکی و نیروی رزمی آماده تقریبا آمادگی کامل داریم.

تقی پور در بعد تهدیدات تکنولوژی، مهمترین تهدید دشمن را نفوذ در سیستم اداری، مخابراتی و سایبری دانست و گفت: ساخت ویروس های مخرب، افزایش نفوذ شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف انحرافی از جمله تهدیداتی هستند که باید برای مقابله با آن آمادگی خود را در تکنولوژی و سایبری بالا ببریم.

به گفته وی راه های مختلف ورود و خروج به شهر را از جمله مهمترین موارد در پدافند غیر عامل است.

فرمانده سپاه هشترود با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی بخصوص دانشگاهها و آموزش وپرورش در امر آموزش توجه بیشتری داشته باشند افزود: دوره های آموزشی متناسب با رسالت دستگاهها نیز برای آشنایی با پدافند غیر عامل برگزار شود.

در این جلسه مطالبی در مورد روش های ترور مانند ترورهای بیولوژیکی نیز ارئه شد.


نوشته شده در   جمعه 7 آبان 1395  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode