ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 6 مهر 1403
جمعه 6 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395     |     کد : 172900

امام جمعه مراغه: لازمه تحقق حقوق مردم یمن و بحرین به اقدام جامعه جهانی بستگی دارد

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه مردم یمن همچنان زیر بمباران های رژیم آل سعود جان خود را از دست می دهند، افزود: کسانی که خود را مدافع حقوق بشر می نامند باید نسبت به احقاق حقوق مردم ستم دیده جهان از جمله یمن، بحرین، سوریه و عراق اقدام کنند.
وی اظهار کرد: سکوت مجامع بین المللی مدافع حقوق بشر در برابر این جنایت ها، معنادار بوده و انگار جامعه اسلامی و آنانی که در کشورهای اسلامی زندگی می کنند از حقوق بشر سهمی ندارند.
خطیب جمعه مراغه یادآور شد: دستگیری 19 تن از عالمان دینی و 50 شخصیت علمی و فرهنگی در بحرین به بهانه های مختلف از جمله اعتراض به رد تابعیت شیخ عیسی کاظم عالم این کشور، از دیگر مسائلی است که اکنون جامعه اسلامی از آن رنج می برد و مجامع بین المللی در برابر آن سکوت اختیار کرده اند.
آیت الله پورمحمدی، با اشاره به 23 مرداد که به مناسبت پیروزی جنبش حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی نامگذاری شده است، ادامه داد: این روز قبل از هر چیزی، به معنای تجلیل از واژه مقدس مقاومت است.
وی گفت: حزب الله و جوانان تربیت شده با آرمان های حسینی و عاشورائی توانستند تحت رهبری طلبه ای جوان در برابر ارتشی که ادعای رتبه چهارمی در دنیا را دارد، پیروز شدند و موجب تزلزل پایه های ارتش این رژیم جعلی شدند.
به گزارش ایرنا، امام جمعه مراغه اظهار کرد: مقاومت همیشه موجب تعالی جامعه شده و ملت ایران اسلامی نیز موفق شد در جنگ تحمیلی، طعم شیرین مقاومت را با پیروزی بدست بیاورد و در این جنگ در سایه مقاومت مردم، ایثارگران و خانواده های شهدا، ذره ای از خاک ایران در دست دشمنان باقی نماند.
آیت الله پورمحمدی، افزود: با مراجعه به تاریخ ایران اسلامی، این کشور در 250 سال در رتبه کشورهای پهناور جهان بوده اما در سایه بی کفایتی حاکمان گذشته و در پی جنگ های مختلف، تکه های مختلفی از ایران جدا شده و در تنها جنگی که مرزهای ایران ثابت ماند، جنگ تحمیلی بود.
وی، با گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، یادآوری کرد: آزادگان، یادگاران این مقاومت هستند که در کنار همرزمان خود توانستند تاثیر مقاومت در تحقق اهداف را به جامعه نشان دهند.
شهرستان مراغه با 260 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


نوشته شده در   جمعه 22 مرداد 1395  توسط   مراغه مراغه   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode