ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 7 مهر 1403
شنبه 7 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 بهمن 1386     |     کد : 111183

انقلاب اسلامي ايران از عاشوراي1342(ه.ق)آغازونهضت حسيني پشتوانه فرهنگي وسياسي انقلاب امام خميني(ره)است

مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي:

انقلاب اسلامي ايران از عاشوراي1342(ه.ق)آغازونهضت حسيني پشتوانه فرهنگي وسياسي انقلاب امام خميني(ره)است

 

حجت الاسلام حميد عظيمي مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در جمع اقشار مختلف مردم تبريز به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: در قرني که پشت سر نهاديم همتاي اين انقلاب، حادثه عظيم ديگري در جهان رخ نداده است.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي: حجت الاسلام حميد عظيمي مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در جمع اقشار مختلف مردم تبريز گفت: به اذعان تمام انديشمندان و تحليل گران سياسي انقلاب شکوهمند اسلامي ايران يک حادثه ويژه و استثنائي است و در قرني که پشت سر نهاديم همتاي اين رخداد حادثه اي وجود نداشته است و عظمت و کيفيت اين انقلاب عظيم با رهبري بزرگ فرزانه امام خميني (ره) مورد تائيد همگان است و مي توان گفت: انقلاب امام خميني (ره) تداعي گر انقلاب اسلامي است.

وي در مورد چگونگي وقوع و تاريخ انقلاب اسلامي گفت: آمريکائيها براي کنترل و رهائي از فشار انقلاب سرخ در سال 1341 يک سياست اصلاحات آمريکايي را بنام انتخابات انجمن هاي ايالتي و ولايتي توسط دولت وقت به تصويب رسانند و مطرح کردند در اين لايحه چون شرط مسلمان بودن و سوگند به قرآن لحاظ نشده بود و اين لايحه زماني ارايه شده که در غياب مجلس شوراي ملي وقت که شورا دوران سستي خود را مي گذراند حضرت امام رضوان الله تعالي ساکت ننشستند و اعتراض کردند و بدنبال اين اعتراض رهبر انقلاب، ديگر مراجع اسلامي چه در نجف و چه در ميهن اسلامي اعتراض نمودند و آمريکائيها و شاه وقتي اعتراض شديد مردم را ديدند از اين لايحه عقب نشيني کردند. اقدام دوم آمريکائيها اعلام انقلاب سفيد در مقابل انقلاب سرخ بود شاه با توصيه هاي آمريکائيان قانون اصلاحات سفيد را مطرح کرد تا از فشار انقلاب سرخ بکاهد در آن مقطع زماني نيز امام خميني (ره)، حضرت آيت الله گلپايگاني و آيت الله عظمي مرعشي نجفي از مردم خواستند تا در رفراندوم شرکت نکنند. اولين اقدام در مورد اين قضيه اين بود که شاه براي جلب رضايت مراجع تقليد به قم رفت ولي مراجع تقليد از مردم قم خواستند که به هيچ عنوان به استقبال شاه نروند و سخنراني او را تحريم کردند. دومين اقدام شاه اعلام اصول ششگانه انقلاب سفيد بود که در پشت پرده منافع آمريکائيان و اسرائيل را در نظر داشت امام دستور داد که طلاب و فضلا حوزه علميه قم به نشاني اعتراض به منبر نروند.

وي افزود: بعد از اين قضايا و اعتراض ها از طريق امام و بيداري علماء در سال 1342 صبح روز دوم فروردين مصادف با 25 شوال روز شهادت امام صادق (ع) امام در بيت خويش مراسم سوگواري بپا کرد.

ماموران جمع شدن تا مراسم را بهم بزنند اما با هوشياري امام نتوانستند کاري کنند بعد از ظهر همانروز حضرت آيت الله گلپايگاني مجلس سوگواري در مسجد فيضيه قم برگزار کرد. ماموران و ساواک وارد حوزه علميه قم شدن و کشتار فجيعي را رقم زدند که تا پاسي از شب ادامه داشت بعد از اين حرکات امام خميني (ره) اعلاميه اي صادر کرد که در آن آمده بود که هيچ يک از طلاب نبايد در مقابل طاغوت ساکت بنشينند و سکوت حرام است. امام عليرغم پيش بيني هاي سازمان جاسوسي وقت ساواک و منع از منبر، در روز عاشوراي 1383 هجري قمري برابر با 13 خرداد ماه 1342 هجري شمسي در مدرسه فيضيه سخنراني نمودند و علناً از طاغوت و شخص شاه انتقاد کردند در اين روز بود که انقلاب اسلامي کليد خورد و به دنبال آن امام دستگير و بعد از مدتي آزاد و به قم برگشتند . چند ماه پس از آزادي امام خبر يک خيانت جديد که همان تصويب مصونيت قضايي آمريکائيان ( کاپيتالسيون) به گوش امام رسيد و اين بار امام با يک سخنراني بيدار کننده ودريک اعتراض شديد به نمايندگان مجلس، هيئت دولت ،شاه و حتي آمريکا واسرائيل که تا آن زمان بي سابقه بودايراد فرمودند. به دنبال اين سخنراني ها شب سيزدهم آبان 1343 ماموران دولتي شبانه به منزل امام رفتند و ايشان را دستگير و يکسره به فرودگاه تهران منتقل و با هواپيما به ترکيه تبعيد و از آن به عراق و نجف فرستادند و بعد از 15 سال تبعيد در چنين روزي به ميهن اسلامي و آغوش مردم بازگشتند.

وي در پايان سخنان خويش تصريح کرد. حکومت امام خميني (ره) حکومت به دلها و قلب ها بود و زماني که در 12 بهمن وارد ايران شدند مردم با شوق و شور خاصي از او استقبال کردند و آن زماني که رحلت فرمودند، مردم با آن عظمت امام را بدرقه کردند اين براي مسؤولان درس بزرگي است.و حال وظيفه ما حفظ و صيانت از هويت، استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي است که امام و رهبزمان براي ما به ارمغان آورده اند.

 


نوشته شده در   دوشنبه 15 بهمن 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode